Francouzská odbornice na správné cvičení, Brigitte Engammareová, upekla knihu se 100 cviků pro pevná, pružná a zdravá záda. Zbavte se bolesti zad za 6 týdnů.

Brigitte Engammareová je profesorkou a odbornicí na fitness. Kromě cvičení se věnuje také zdravému životnímu stylu. Proto důvěra, že vám snad téměř 120stránková příručka pomůže od nepříjemných bolestí, je nasnadě.

Než se můžete pustit do vlastního cvičení, je vhodné vědět něco o struktuře těla, o stavbě páteře a svalech. Právě tyto informace najdete hned v úvodu.

Správný postoj je základ

Umět se dobře pohybovat, stát a sedět, jsou nezbytnosti každodenního života. Když si zvyknete na správné nastavení těla, ubudou bolesti a tělo bude mnohem méně namáhané. V knize se dozvíte jednotlivé tipy – jako jsou rychlé natahovací cviky, jak pomoci unaveným zádům, ale také, jak na těžké nohy nebo bolest krční páteře. Jedním ze základních tipů je správný postoj, kdy se neulevuje jedné noze. Ta druhá tím totiž trpí. Důsledkem pak mohou být různé zdravotní komplikace.  Kniha vám poradí, jak stát při různých činnostech jako je vyndávání myčky, žehlení nebo třeba mytí nádobí, i při těchto nudných činnostech můžete tělo posilovat.

Mezi další nezbytnosti patří správné dýchání a posílení zad.

Postupné kroky k pevným zádům bez bolesti

Následující kapitoly jsou už věnovány 6týdennímu cvičení. Jednotlivé cviky jsou přesně popsány, nechybí četnost a upozornění na správné provedení. Fotografie pomáhají lepšímu pochopení. Každá kapitola má určitý úkol a od úplného začátku se postupuje k náročnějším činnostem. Už po první kapitole je znát, že se s tělem něco děje. Když vydržíte, bolesti zad byste měli lépe zvládat nebo se jich úplně zbavit. Pokud je ale důvod bolesti zad v něčem jiném, než je špatný postoj a ochablé svalstvo, bude zapotřebí řešit i příčinu.

Na závěr nabízí kniha Zbavte se bolesti zad za 6 týdnů (Esence, 2018) rychlou sestavu určenou pro chvíle, kdy nemáte čas nebo vás přepadnou bolesti. Výhodou této příručky jsou fotografické návody, ze kterých je naprosto jasné, jak cviky provádět. Důležitá je třeba fotosérie vstávání, založená na využití váhy těla. Hodí i pro případ, že vás chytne ischias. Umět vstát, aniž byste bolestí neúpěli, je zkrátka velké plus.

 

 

 

Share Button

Čtěte také: