Absolutním vítězem soutěže DestinaCZe, kterou vyhlašuje agentura CzechTourism, se stal Zámecký pivovar Frýdlant. Vyhlášení výsledků proběhlo na Fóru cestovního ruchu v Plzni.

Foto: Zámecký pivovar Frýdlant
Foto: Zámecký pivovar Frýdlant

Od září do října mohla veřejnost hlasovat o nejlepší tuzemskou turistickou atraktivitu prostřednictvím webových stránek www.destinacze2015.cz v pěti kategoriích:

  • Fénix – znovuzrozený projekt, kde soutěží památky, které byly „vzkříšeny z popela“,
  • Zážitek na 1000 % pro celou rodinu s destinacemi vhodnými pro rodiny s dětmi,
  • Cítit se jako doma – destinace EDEN 2015 lákající na regionální gastronomické speciality,
  • Trendy novinky 2015, kde o vítězství bojují nově zpřístupněné atraktivity
  • Po Česku za tradicemi odkazující na české tradice.

Soutěž DestinaCZe pořádá agentura Czech Tourism již 3. rokem. Rozdáno bylo necelých 60 000 hlasů a vítězové jednotlivých kategorií byli slavnostně vyhlášeni na Fóru cestovního ruchu v Plzni. Absolutní vítěz Zámecký pivovar Frýdlant utržil 6 902 hlasů.

„DestinaCZe je vlajkovou soutěží agentury CzechTourism, v jejímž rámci každoročně představujeme zajímavé turistické atraktivity napříč Českou republikou. Smyslem soutěže je nejen ocenit vítěze, ale především udržovat příznivý vzestupný trend domácího cestovního ruchu a nabádat k cestování po Česku,“ objasňuje generální ředitelka CzechTourism Monika Palatková.

V kategorii Zážitek na 1 000 % pro celou rodinu, v níž byly nominovány atraktivity vhodné pro rodiny s dětmi, se nejvíce líbil Šumavský Everest, mezi Trendy novinkami 2015 uspěl Relax & sport resort Dolní Morava. Místa odkazující na české tradice soutěžila v kategorii Po Česku za tradicemi. Prvenství si odnesl vodní mlýn v Hoslovicích.

Tématem soutěže EDEN byl cestovní ruch a lokální gastronomie. U odborné poroty vyhrály Jeseníky se svým produktem Ochutnejte Jeseníky, u veřejnosti zabodovalo Broumovsko.

Památky, které prošly obnovou nebo rekonstrukcí a nyní znovu lákají návštěvníky, soutěžily v kategorii Fénix – znovuzrozený projekt. Právě v této kategorii uspěl obnovený Zámecký pivovar Frýdlant. Panská výroba piva ve Frýdlantu je poprvé doložena roku 1381, kdy se pivo vařilo přímo na hradě. Obnovený Zámecký pivovar nyní nabízí několik piv pod značkou Albrecht, která odkazuje na Albrechta z Valdštejna.

Ocenění si velice vážíme, má význam nejen pro náš pivovar, ale pro všechny, kteří se věnují záchraně industriálních památek. Jde nám o zachování kulturního dědictví nejen samotnou obnovou památky, ale také prostřednictvím předání zkušeností starých českých sládků těm, kteří se chtějí tradiční výrobě piva věnovat v současnosti. Moc nás potěšilo, že vyhlášení výsledků proběhlo zrovna v Plzeňském Prazdroji,“ dodává Marek Vávra, ředitel pivovaru Frýdlant.

Zúčastnili jste se hlasování nebo přesněji řečeno – co je pro Vás turisticky nejatraktivnější?

Prohlédněte si výsledky soutěže DestinaCZe 2015

Fénix – znovuzrozený projekt: cena Toulavé kamery

  1. Zámecký pivovar Frýdlant  
  2. Křížová cesta Ronšperk
  3. Tvrz v Dešenicích
  4. Vošárna v Raduni
  5. Vápenka v Horních Albeřicích

Zážitek na 1000 % pro celou rodinu: cena Kudy z nudy

  1. Šumavský Everest  
  2. Safari ZOO Olomouc
  3. Velký svět techniky
  4. Šťastná země
  5. Zámek Radíč

Cítit se jako doma: destinace EDEN 2015

  1. Broumovsko  
  2. Jeseníky
  3. Slovácko
  4. Orlické hory a Podorlicko
  5. Železné hory

Trendy novinky 2015

  1. Relax & sport resort Dolní Morava 
  2. Legiovlak
  3. Zábavný vědecký park VIDA
  4. Centrum EDEN
  5. Jatka78

Po Česku za tradicemi

  1. Vodní mlýn Hoslovice  
  2. Porcelánové stezky
  3. Hornický skanzen Březové Hory
  4. Centrum tradičních řemesel na statku Bernard
  5. Sklářský ateliér AJETO

Zdroj: TZ CzechTourism

Líbilo se? Dejte o článku vědět ostatním: