Nejde o žádné zázračné léky nebo finty, ale běžné věci, při kterých si jejich účinnost už ani neuvědomujeme. Podle lékařů a psychologů však jde o efektivní kroky, jak se uklidnit a dostat do pohody. Jak se říká, v jednoduchosti je krása … a přitom jakoby byla stále vzácnější. Zbytečně si stěžujeme život, naše mysl jako by byla nenasytnější a vyžaduje komplikovanější podněty.

Foto: Pixabay

Zastavte se a zkuste některý z těchto triků.

1. Zavolejte příteli.

Ne nějakému kvazi-kamarádovi, ale opravdu blízkému příteli, kterého máte rádi. Stačí tzv. small talk, čili krátký rozhovor o běžné tématu, byť počasí, nebo o tom, co právě dělá. Zavolejte někomu, na kom vám záleží, aniž jste něco potřebovali … a vrátí se vám to v podobě lepší nálady.

2. Protáhněte se.

Neseďte stále za počítačem. Vstaňte a protáhněte si ruce. jako byste chtěli dosáhnout na strop. Potom do stran, ohněte se dotkněte se nohou. Trošku poohýbejte trup do stran … jednoduše, buďte jako kočka, která se protáhne a budete se cítit svěží a čilí.

3. Jděte ven.

Nadýchejte se čerstvého vzduchu, neseďte jen doma, v kanceláři, ale stačí na 10 minut vyběhnout, trošku se projít, zadívat se na zeleň kolem. Lépe tak pročistíte mysl a zostříte smysly. Určitě i zhubnete.

4. Zacvičte si.

Netřeba běžet do fitka nebo si dávat 10 kilometrový běh. Zacvičte si krátce – poskačte si na místě, udělejte pár dřepů nebo kliků. Stačí rozproudit krev v žilách, čímž osvěžíte mysl, nastartujete mozek a snížíte hladinu stresu v krvi.

5. Oblečte se podle sebe.

Tak abyste se cítili pohodlně, ale také atraktivní a sexy. Udělá vám to dobře, zejména vašemu sebevědomí.

6. Zhluboka se nadechněte.

Ano, správně a efektivně dýchání dokáže dělat zázraky. Přitom víme, že většina dýcháme nesprávné, mělce, nedostatečně. Hluboké dýchání snižuje hladinu stresu v těle, zahání vyčerpanost, únavu a zvyšuje podíl kyslíku v krvi.

Přečtěte si náš článek, jak vám správné dýchání zlepší náladu a dodá energii.

7. Vyhýbejte se energetickým upírem.

To jsou lidé, kteří vás doslova vysávají. Obírají vás o dobrou náladu, aktivitu a nenápadně na vás přeloží své starosti, problémy a negativismus. Mnozí to dělají podvědomě, jen se chtějí postěžovat … ale zatím z vás doslova vysávají energii. Vyhýbejte se takovým lidem.

8. Neprokrastinujte.

Prokrastinace je chorobné odkládání věcí na později, na zítra, na potom. Nejde o lenost či pohodlnost, ale spíše psychický stav. Takové odsouvání důležitých věcí se však může nahromadit a pak už nestihnete vůbec nic. Navíc podvědomě pociťujete stále větší pocit viny, stres a napětí.

Share Button