Moderní cirkus v současné době předvádí svá akrobatická čísla propojená nějakým příběhem, spojovacím prvkem. V 16. ročníku festivalu Letní Letná jsme navštívili francouzský soubor Cirque Aital, který diváky dostal nejen živou (a živelnou) kapelou, ale i humorem.

Foto: Letní Letná

Jejich vystoupení bylo vlastně „cirkusem na cirkusu“ – soubor tu jakože nacvičoval, trénoval, stále se různě po šapitó míhali uklízeči, v jednom kuse někdo naháněl klauna-rošťáka, který se všude pletl. A akrobatická čísla se děla jen tak mimochodem, jako při generálce, jen do toho šéf-principál pořád vstupoval, udílel rady, dával legrační a nesplnitelné pokyny. (A sám při tom dokázal na ramenou udržet dva lidi.)

Akrobatka představující klauna snad neměla kosti, diváci až vykřikli, když viděli, jak se jí končetiny ohýbají v nemožných úhlech. Švédský žonglér s culíkem zkoušel, jak dlouho může žonglovat, než mu spadnou volné kalhoty. Sibiřští akrobaté na pružné kladině předváděli s úsměvem (a cigárkem v koutku) neskutečné kousky, jako by o nic nešlo. Soubor má také koně, ale protože do nového cirkusu už drezůra zvířat nepatří, ředitel místo toho bičem popoháněl své pomalu chápající podřízené. Program obsahoval také „krocení divoké šelmy“ – přičemž ale ona šelma byla ve stylu Vaška z Prodané nevěsty – v převleku…

Francouzi zapojili do svého nápaditého vystoupení spoustu vtipných detailů na scéně i za ní, diváci museli být ve střehu (a první řady zvlášť). Připravili tak všem nezapomenutelný zážitek.

Share Button

Čtěte také: