V souvislosti se snídaní se populace dělí na dva tábory s diametrálně odlišným přístupem. Pro první je ztrátou času, druhá naopak pochopila její význam – a dopad její absence na celodenní fungování organismu.

Pokud se jídla bezprostředně po probuzení vzdáváte, protože na něj nemáte čas a kompenzujete ho hrnkem silné kávy (případně něčím sladkým), není divu, že vám trvá i několik hodin, než se dostanete do stavu normálního fungování. Ať chcete, nebo ne, kvalitní snídaně je hlavním pilířem zdravého jídelníčku. Neměl by se o ni ochuzovat nikdo, kdo chce začínat den mnohem efektivněji.

Pokud nesnídáte, protože na zdravou snídani nemáte chuť, ale na druhou stranu vám na svém zdraví přeci jen záleží natolik, že se ráno vzdáváte nezdravých potravin, podívejte se na tyto slané fit recepty. Změní vaši dosavadní představu o tom, že jíst zdravě a zároveň chutně není dost dobře možné. Naopak, tyto nápadité pochoutky potěší vaše chuťové pohárky a na snídani se začnete těšit.

​Příval energie a prevence před přibíráním na váze

Proč je tedy lepší snídat než nesnídat? Tělo je po noci dehydrované a lačné po energii, která mu zajistí vitalitu po celý den. Přeskočit vyvážené jídlo plné kvalitních bílkovin a zdravých sacharidů, a poté ho dopoledne suplovat prázdnými kaloriemi, není z hlediska výkonnosti ani trochu rozumné.

Mnozí lidé však snídani ignorují proto, aby shodili pár nadbytečných kilogramů. Mají za to, že ranní úspora kalorií sníží celkový energetický příjem – což ve finále pocítí úbytkem váhy. Jenomže většina v konečném důsledku naopak přibere, protože s každým dalším jídlem spotřebují kalorií mnohem více, než kdyby snídani nevynechali. Podle odborníků by energetická hodnota snídaně měla dosahovat přibližně čtvrtiny z celkového denního příjmu.

Spoustu dalších cenných informací o zdravém stravování najdete v magazínu FitTipy.cz, který se podílel i na tomto článku.

Share Button